Machinerieën | Hoofdmotor | Cummins KTA 19 M 3, bj. 2000; in 2001 in bedrijf; 6-cilinder 4-takt dieselmotor met drukvulling en laadluchtkoeling, 471 kW (640 pk), 1.800 tpm. |
Keerkoppeling | Reintjes, WAF 364 L, reductie 4,92:1, bj. 2000, in 2001 in bedrijf. |
Boegschroef | Fabr. De Gerlien Van Tiem, met 360 graden draaibaar stuurroostersysteem met platliggende schroef (2000); met 12" ballastaansluiting op de beun. |
Boegschroefmotor | DAF, 158 kW watergekoelde 6-cilinder dieselmotor type XF 250 M, via cardanas en tandwielkast. |
Generatoren | Stamford:
*machinekamer: 40 kVA 220/380 V, aangedreven door Perkins 4-cilinder dieselmotor;
*voorschip: 30 kVA 220/380 V, aangedreven door John Deere 4-cilinder dieselmotor.
|
Stuurwerk | De Waal, hydraulisch. Promac hydrauliekunit met 380 V stuurpomp en 24 V noodstuurpomp en hydrauliekpomp aangedreven door de hoofdmotor. |
Roeren | 2 stuks. |
Pompen | Zwets, 380 V.; v.s.: 2" dekwaspomp type Delta S105; 4" algemene dienstpomp type Jetting; Pioneer ballastpomp; 2" vuilwaterpomp; a.s.: 2" dekwaspomp type Delta S105; 4" algemene dienstpomp type Jetting; 2" vuilwaterpomp en brandstoftrimpomp. |
Ankerlieren | oliebadlier, aangedreven door een 380 V motor; v.s.: 2 kettingschijven en 2 verhaalkoppen, 2x poolanker van 750 kg. met 60 m. ketting, diam. 28 mm.; a.s.: kettingschijf, poolanker van 400 kg. met 40 m. ketting, diam. 16 mm. |
Autokraan | midscheeps op voorschip, 14 m. lang, hydraulisch toppend en zwenkend, met 380 V hijslier, hijsvermogen 1.500 kg. |
Spudpaal | Van Wijk, op voor- en achterschip, diam. 700 mm., telescopisch max. 8,5 m. uitschuifbaar onder het schip, beiden met hydraulische bediening. |
Straalbuis | geen, wel ingebouwde tunnel met roestvrij stalen band ter plaatse van de schroef. |
Schroef | 4-blads CuNiAl, diam. 1.500 mm. |
Accommodatie | Stuurhuis | Op voorzijde roef: vaste stalen onderbouw met overzakbare aluminium bovenbouw, voorzien van dubbelglas ramen met rolzonwering en deelbare zijdeuren, U-vormige console, stuurmansluik, bank met tafel aan achterzijde en trap binnendoor naar woning. Stalen brugschot op voorzijde roefdek. |
Nautische installatie | Werkina “touch screen”-computerscherm met bediening van hoofdmotor, pompen, masten, verlichting, generatoren, ballast-, dekwaspompen en alarmeringen.
Radar: Alphatron JRC type JMA 610.
Automatische piloot: Radio Holland type Delta 500.
Dieptemeter: Radio Holland type Delta 120.
Marifoons: 2x Sailor type RT 2048.
Intercom: Radio Holland type Delta 700.
Elektrisch bedienbaar: blauw bord en schijnwerper.
Clinometer met lampen in petrand.
Tachograaf in machinekamer.
GPS: computer met Tresco Navigo kaartsysteem.
Camera: 1 draaibare op voorschip met beelscherm in stuurhuis.
Bediening 1-mans-radarvaart.
ComNav Voyager AIS.
|
Woning voor | Ingezonken roef met entree aan SB-zijde,
woon-/slaapkamer met keukenblok;
badkamer met toilet, wastafel en douche.
Sanitair:
*220/380 V boiler, inhoud 80 l.;
*24 V hydrofoorpomp met ketel.
|
Woning achter | Ingezonken salonroef met entree aan BB-zijde, berg- en boekenwandkast in hal en opgang naar stuurhuis;
toiletruimte aan BB-zijde met kast voor wasmachine en -droger;
badkamer met hoekbad en wastafelmeubel;
doorgang naar 2-persoons slaapkamer met kasten aan SB-voorzijde;
open keuken aan BB-zijde met o.a. koel-/vriescombinatie, afwasmachine, roestvrij stalen spoelbak, oven en elektrische kookplaat;
woonkamer aan achterzijde;
1-persoons slaapkamer met kasten en 2-persoons slaapkamer met stapelbed, kast en bureau.
Sanitair:
*Daalderop 220/380 V boiler, inhoud 120 l.;
*24 V hydrofoorpomp met ketel.
Verwarming:
oliegevulde elektrische Dimplex radiatoren.
Klimaatregeling:
overdruksysteem.
Elektrische installatie:
24 V met lood accu’s voor starten motoren en verlichting;
220 V voor huishoudelijke apparatuur;
380 V voor krachtwerktuigen;
220/380 V walaansluiting;
acculaders en omvormers.
|