Skip to content

Avontuur

image_pdf

Avontuur

home / Aanbod / Avontuur

Algemeen
Scheepscategorie
Naam Avontuur
ENI nr 02310874
Vraagprijs Op aanvraag
Bouwjaar 1961
Scheepswerf De Industrie, Alphen a/d Rijn
Afbouwwerf De Industrie, Alphen a/d Rijn
Afmetingen
Lengte62,80 meter
Breedte 7,26/7,22 meter
Diepgang 2,59 meter
Holte 2,72 meter
Kruiphoogte met ballast 4,20 meter
Kruiphoogte zonder ballast 5,55 meter
Laadvermogen
Max tonnage 712,510 ton
Beuninhoud 428,223 m3
Ruim / Beun
Beunlengte(-s) voor: 13,80; achter: 13,63 meter
Breedte op laadvloer 5,40 meter
Beunen (schuin of recht) recht; voor- en achterwand licht hellend per beun
Buikdenning staal
Spuipoorten bovenzijde beunwanden voor en achter
Ruimgoten voorzien van geperforeerde, kunststof leidingen
Aantal beunen 2
Machinerieën
Hoofdmotor Scania, type DI 13 071 M, 6-cilinder 4-takt dieselmotor met drukvulling en laadluchtkoeling, 294 kW/400 pk., bj. 2018
Keerkoppeling Twin Disc, type MGX-5114-DC
Boegschroef Fabr. De Gerlien Van Tiem, stuurroostersysteem met 360 graden draaibaar stuurrooster en platliggende schroef
Boegschroefmotor DAF, 220 pk. dieselmotor type DKS 1160, via cardanas en Flender tandwielkast
Generatoren

27,5 kVA 220/380 V, aangedreven door Perkins dieselmotor, 1995;
11,7 kVA 220/380 V, aangedreven door 2-cilinder Lister-Petter dieselmotor.

Stuurwerk Van der Velden, hydrauliekunit met 380 V stuurpomp en 24 V noodstuurpomp
Roeren 2 stuks
Pompen 380 V algemene dienstpomp; dubbele membraanpomp in machinekamer aangedreven door de schroefas; Zwets, 380 V dubbele membraan- en AT Holland, 380 V ballastpomp in diepherft; Desmi, 380 V lenspomp en 380 V pomp in voorschip.
Ankerlieren De Rek & Horsman, oliebadlier; voor: met 2 kettingschijven en 2 verhaalkoppen, aangedreven door een dieselmotor, 2 klipankers, totaal 1.267 kg., elk met 60 m. ketting; achter: met kettingschijf en verhaalkop, aangedreven door een 380 V motor, klipanker van 317 kg. met 40 m. ketting.
Autokraan midscheeps op voorschip, tevens lantaarnmast, Fabr. Van Wijk, 15 m., hydraulisch toppend en zwenkend met 380 V hijslier, hijsvermogen 1.500 kg., 1998, gekeurd door AMTek.
Straalbuis geen, wel aangebouwde tunnel
Schroef 4-blads CuNiAl, diam. 1.200 mm.
Accommodatie
Stuurhuis op voorzijde dekhuis, vaste stalen onderbouw met aluminium overzakbare bovenbouw, v.v. dubbelglas ramen en deelbare zijdeuren, U-vormige console met losse stoel, bureau aan bb-voorzijde, bank aan bb-achterzijde, toegang binnendoor naar woning, dakluik, stalen brugschot en trap aan weerszijden.
Nautische installatie

Radar: JRC, type JMA 610
Automatische piloot: Radio Zeeland combipiloot, type Delta 500; Radio Holland, type Delta 500; Van der Velden, type HP 5000 met roerstandaanwijzer
Dieptemeter: Radio Zeeland, type Delta 120
Marifoons: 2x Sailor, type RT 2048
Intercom: Radio Zeeland, type Delta 700
Blauw bord en schijnwerper: elektrisch bedienbaar
Tachograaf: Nautic, gekeurd tot 3 juli 2022
GPS: computer met kaartsysteem
Bediening 1-mans-radarvaart, Comnav Voyager AIS, type X3.

Woning voor

Ingezonken roef, entree aan bb-zijde, voormalige woonkamer in gebruik als bergplaats, vooronder aan beide zijden slaapkamer, als bergplaats in gebruik.

Woning achter

Ingezonken salonroef, entree aan sb-zijde, portaal met toegang naar machinekamer en doorgang naar woning.
Betegelde badkamer aan bb-voorzijde met douchecabine, wastafelmeubel en toilet apart.
Open keuken, woonkamer, 2-persoons slaapkamer aan sb-zijde met verhoogd bed en kasten.
Aan achterzijde 2 slaapkamers, waarvan sb-zijde met extra bovenbed.

Tanks
Brandstof achter: 2x 3,011 m³
Drinkwater achter: 3,60 m³
Smeerolie achter: 358 en voor: 200 ltr.
Overig
Recente vernieuwingen

2020: in de voorbeun de drainagepijpen vernieuwd.
De beunvloer is in gedeelten vernieuwd en de bodem onder het voor- en achterbeun in de afgelopen jaren.


Kunnen wij u van dienst zijn?

Wij zijn u graag van dienst bij de aan- en/of verkoop van uw schip en/of ponton. Hierbij verzorgen wij voor u het gehele traject.