Skip to content

Diafora

image_pdf

Diafora

home / Aanbod / Diafora

Algemeen
Scheepscategorie Motorbeunschip
Naam Diafora
ENI nr 02104010
Vraagprijs Op aanvraag
Bouwjaar 1965
Scheepswerf T. van Duijvendijk's Scheepswerf N.V. te Lekkerkerk
Afbouwwerf T. van Duijvendijk's Scheepswerf N.V. te Lekkerkerk
Afmetingen
Lengte73,80 meter
Breedte 7,79 meter
Diepgang ledig: 0,79, geladen: 2,81 meter
Holte 2,94 meter
Hoogte den 0,62 meter
Kruiphoogte met ballast 4,20 meter
Kruiphoogte zonder ballast 6,20 meter
Laadvermogen
Max tonnage 1.052,086 ton
Tonnage (2.80m) 1.046,706 ton
Tonnage (2.50m) 886,058 ton
Beuninhoud 572,667 m3
Ruim / Beun
Beunlengte(-s) kapopening: 39,72; beunvloer: 38,48 meter
Breedte tussen den 5,29 meter
Breedte op laadvloer 4,01 meter
Beunen (schuin of recht) schuin
Buikdenning stalen beunvloer, 8 mm., geheel verdubbeld.
Spuipoorten 4 overlooppoorten aan de voor- en achterzijde in de denneboom met rvs-deksel.
Ruimgoten 2 stuks, met 4 drainagepijpen.
Aantal beunen 1
Machinerieën
Hoofdmotor Volvo Penta, D16C-D MH, 441 kW/600 pk., bj. 2019, CCR II
Hoofdmotor uren 19-08-2019: 10 uren
Keerkoppeling Masson MMW2900, oliedrukkoppeling, bj. 2019
Boegschroef Kalkman, 360° hydraulisch draaibaar stuurrooster, bj. 1990
Boegschroefmotor DAF DK 1160, 191 kW/260 pk., bj. 1978, gereviseerd geplaatst in 2002
Generatoren

3 stuks, 4-cilinder dieselmotor, bij 50 Hz.
Voorschip:
Fabr. Stamford; Iveco, bj. 2002, 40 kVA.
Fabr. Stamford; Perkins, in geluiddempende omkasting, bj. 2007, 20 kVA.
YanMar, 25 kVA, Stage V.
Achterschip:
YanMar, 25 kVA, Stage V.

Stuurwerk hydraulisch, fabrikaat Van der Velden, met pomp op koppeling, 380 Volt hulppomp en 24 Volt noodpomp.
Roeren 2 stuks, dubbelplaats balansroeren.
Pompen 380 V. gedreven 2" (2x), 4" en 5" centrifugaal-, 4" vacuüm-, 3" enkelw. membraanpomp (380 V. en diesel).
Ankerlieren Machinefabr. Krimpen: enkel- (a.s.) en dubbelsch. (v.s.) oliebadlier met 1 (a.s.)/2 (v.s.) verhaalkop., 380 V. elektrom., 1 pool- (v.s.), 1 klip-anker (v.s. en a.s.) en 1 (a.s.)/2 (v.s.) kortschalmkett.
Autokraan Bb. a.s.: Jooren, 12 m., handm. uitschuifb. tot 16 m., hydraulisch toppend en zwenkend, elektr. hijsend, 1.500 kg., bj. 2001, v.v. radiografische afstandbediening en kraanboek.
Schroef 4-blads, brons, 1.370 mm.
Accommodatie
Stuurhuis EBR: vaste, stalen, betimmerde onderbouw met hydraulisch overzakbare aluminium bovenbouw, dubbelglas ramen.
Nautische installatie

Marifoons:
INA/RT 925 en Sailor/RT 2048
Radar:
Swiss/JFS364C
Automatische piloot met bocht- en roerstandaanwijzer (in stuurwerkdisplay):
Alphatron/Titan 500
DGPS met Tresco-kaartsysteem:
ComNav/G2
AIS:
Alphatron/R4-204
Echolood:
Radio Zeeland/Euro 120
Heftronic:
clinometer (met balk op vensterbank) en spreekinstallatie
Tachograaf
Brandstofverbruiksmeter in hoofdmotordisplay
Elektrisch bedienbare schijnwerper op voorzijde stuurhut op hart schip.

Woning voor

gedeeltelijk ingezonken stalen roefbak met entree in achterwand roef op hart schip:
hal, keuken, woonkamer, (lege) badkamer (leidingen gedemonteerd) en trap naar vooronder (in gebruik als bergruimte).

Woning achter

gedeeltelijk ingezonken stalen roefbak met entree aan s.b.:
hal met trapopgang naar stuurhut, keuken met inbouwapparatuur, woonkamer, 3 slaapkamers, badkamer met bad, douche, toilet en wastafel.

Tanks
Brandstof a.s.: 2x 6.750 ltr., dagtank: 200 ltr., v.s.: 1.000 ltr.
Drinkwater a.s.: 2x 2.000 ltr. v.v. boiler, drukpomp en UV-filterinstallatie; v.s.: 2.000 ltr. v.v. boiler en hydrofoor.
Smeerolie a.s.: 450 ltr.
Overig
Recente vernieuwingen

2020:
AIS;
revisie brander Kabola-kachel;
led-verlichting pet stuurhut en voormast;
revisie vacuümpomp;
elektromotor voorschip.
2019:
RAFA Scheepsramen;
Heftronic Intercom;
hoofdmotor, keerkoppeling, warmtewisselaar en beunkoeler;
aanpassing schroeven;
tandwielkast stuurrooster en boegschroef.
2018:
radar;
modificatie stuurwerk aan eisen ROSR;
startmotor en revisie haakse tandwielkast boegschroef;
box roefdek;
airconditioning;
keuken;
conservering buitenzijde schip;
woning;
sensorhydrofoor Esybox 230 V. en UV-filterinstallatie;
combipiloot met koershouder en ComNav met DGPS.


Kunnen wij u van dienst zijn?

Wij zijn u graag van dienst bij de aan- en/of verkoop van uw schip en/of ponton. Hierbij verzorgen wij voor u het gehele traject.