Skip to content

Kadima / Ibis VIII

image_pdf

Kadima / Ibis VIII

home / Aanbod / Kadima / Ibis VIII

Algemeen
Scheepscategorie
Naam Kadima / Ibis VIII
ENI nr 02323333
Vraagprijs Op aanvraag
Bouwjaar 1998
Scheepswerf Joh. van Duijvendijk B.V. te Krimpen a/d IJssel
Afbouwwerf Joh. van Duijvendijk B.V. te Krimpen a/d IJssel
Afmetingen
Lengte69,94 meter
Breedte 7,49 meter
Diepgang leeg: 0,83; geladen: 3,20 meter
Holte 4,02 meter
Kruiphoogte zonder ballast 4,39 meter
Laadvermogen
Max tonnage 1.143,335 ton
Tonnage (3.00m) 1.041,800 ton
Tonnage (2.80m) 940,351 ton
Tonnage (2.50m) 789,603 ton
Beuninhoud 709,114 m3
Ruim / Beun
Beunlengte(-s) laadvloer: 38,11; kapopening: 39,11 meter
Breedte tussen den 5,00 meter
Breedte op laadvloer 5,00 meter
Beunen (schuin of recht) recht
Buikdenning stalen laadvloer, 10 mm.
Ruimgoten 1 zandgoot
Aantal beunen 1
Machinerieën
Hoofdmotor Mitsubishi, type S6R-MPTA, 441 kW/600 pk., bj. 1999.
Keerkoppeling Twin-Disc
Boegschroef Van Wijk, 360° roterend stuurrooster, ø 800 mm., bj. 1998
Boegschroefmotor DAF DKTD 1160/F 44937, 235 kW/320 pk.
Generatoren

Perkins/Stamford, 3x: 25, 40 en 60 kVA, beunkoeling.

Stuurwerk Buyck Techniek, elektrisch/hydraulisch, met pomp op hoofdmotor en 400 Volt hulppomp.
Roeren Holland Roer Propeller HRP 400
Ballastpomp v.s. en a.s.: 4", K&R, type SA 100-235/8
Pompen v.s. en a.s.: K&R, 2" algemene dienstpomp, type SAEN 2109 en 2,5" vacuümpomp, type VAC 2000
Ankerlieren v.s. en a.s.: Liesen, (onderdeks opgesteld,) oliebadlier met draadtrommel, elektrisch aangedreven met één Pool-anker en één staaldraad;
Autokraan voormast is ingericht als navigatiemast.
Schroef CuNiAl, 4-blads, 1.400 mm.
Accommodatie
Stuurhuis vaste, stalen, betimmerde onderbouw met hydraulisch overzakbare aluminium bovenbouw met dubbelglas ramen, Atelier Okko Noë, v.v. U-vormige lessenaar, zitbank, bureau, doorgang binnendoor, plintverwarming en airco.
Nautische installatie

AIS: CNS Systems/VDL 3000
Automatische piloot: Sperry Marine/URP 15 S combipiloot
Bochtaanwijzer: Alphatron/Alphatum
Camerasysteem: op v.s. vast opgestelde draadloze camera
Clinometer: Heftronic, met weergavebalk voor voorraam
Echolood: Sperry/Echomaster
GPS: Kodem met Tresco kaartsysteem
Marifoons: 2x Sailor/RT 2048
Radar: Sperry Marine/MK4217R
Roerstandaanwijzer: Holland Roer Propeller
Spreekinstallatie: Amplidan/Cat mainstation
Tachograaf: Nufatron/Nautic

Woning achter

Woonkamer met trap naar stuurhut;
open keuken v.v. inbouwapparatuur;
inbouwkast;
separaat toilet;
badkamer met ligbad, douchecel en wastafelmeubel,
middels trapafgang in achteronder te bereiken.
Achteronder, te bereiken middels bad- en pompkamer:
2-persoonsslaapkamer,
slaapkamer met stapelbed en
1-persoonsslaapkamer.

Tanks
Brandstof v.s.: 3.000 l.; a.s.: 2x 7.500 l.
Drinkwater 2x 6.000 l.
Smeerolie 2x 230 l.
Overig
Bijzonderheden

Verwarming d.m.v. elektrisch oliegevulde radiatoren en middels de airco.
Airco in woon- en 2-persoonsslaapkamer.

Ideaal geschikt voor ombouw tot kraanschip.


Kunnen wij u van dienst zijn?

Wij zijn u graag van dienst bij de aan- en/of verkoop van uw schip en/of ponton. Hierbij verzorgen wij voor u het gehele traject.