Machinerieën | Hoofdmotor | 6-cil. watergekoelde Cummins dieselmotor, type KTA 19 M 3 met oplading en nakoeling, 600 pk. (441 kW), bj. 1994. |
Keerkoppeling | Advance, type D 300 A, reductie 4:1, hydraulisch. |
Boegschroef | Weka, type Dimojet, met een 360° elektrisch draaibare uitblaasmond en een centrifugaalpomp, diam. 250 mm. |
Boegschroefmotor | 6-cil. watergekoelde Cummins dieselmotor, type N 855, 220 pk. (162 kW). |
Generatoren | Middenherft:
* 50 kVA/220/380 V. (2014), aangedreven door een watergekoelde 4-cil. Cummins dieselmotor;
* 20 kVA/220/380 V. Stamford, aangedreven door een luchtgekoelde 2-cil. Hatz dieselmotor.
|
Generatoren uren | 23 december 2019: 35.243 en 63.506
|
Stuurwerk | Fabr. Van der Velden, hydraulisch met een dubbelwerkende hydraulische cilinder en flyerkettingen om de rondsels op de beide roerkoningen. Stuurwerk ingebouwd in achterpiek. |
Roeren | 2 balansroeren |
Pompen | v.s.: dekwas- en ontluchtingspomp (t.b.v. ontluchting boegschroefpomp): 2x 2" Showfou centrifugaalpomp; m.s.: 3", 4" en 1,25" drainage-/membraanpomp; a.s.: 2" Showfou centrifugaal-, 5" dubbele drainage-/membraanpomp, 3x 4" Stork doorblaas-/centrifugaalpomp (t.b.v. doorblazen drainagebuizen) en fecaliënpomp. Allen aangedreven door een 380 V. elektromotor. |
Ankerlieren | v.s.: Dijksman dubbelschijfs oliebadlier met 2 verhaalkoppen, aangedreven door een 380 V. elektromotor (2007) en v.v. ankerkettingen, diam. 30 mm. en 2 klipankers; a.s.: Dijksman enkelschijfs oliebadlier met 1 draadtrommel, aangedreven door een 1-cil. dieselmotor, v.v. ankerketting, diam. 20 mm. en een klipanker aan B-zijde. Dieselmotor geplaatst in een aluminium omkasting. |
Autokraan | a.s.: Fabr. De Waal, hijsvermogen 1.750 kg., lengte ca. 9 m., uitschuifbaar d.m.v. een handlier tot 15 m., hydraulisch toppend en zwenkend met een elektrische hijslier. Autokraan met een aluminium hijsevenaar. |
Schroef | 5-blads, cunial, diam. 1.300 mm. |
Accommodatie | Stuurhuis | Vaste stalen onderbak, afm. 2,95 x 2,95 m., voorzien van een vaste teakhouten bovenbouw, houten lessenaar, een vaste bank aan sb- en bb-achterzijde en enkelglas ramen. Toegankelijk via de beide houten zijdeuren. |
Nautische installatie | Radarinstallatie (a.s.): Racal Decca, type RR 2175 met een scanner op een handklapbare stalen mast aan bb-achterzijde van het stuurhuis.
Automatische piloot: Alphatron, type Basic Triple met een ingebouwde roerstand- en bochtaanwijzer en een Basic Remote afstandbediening (2018).
Roerstandaanwijzer: Van der Velden.
Marifoons (2x): Simrad, type RT 1200 en Sailor, type RT 2048 BV.
Dieptemeter: Navman.
DGPS: Tresco en Furuno, type GPS/WAAL Navigator.
AIS: Alewijnse, type Explorer A4.
Zoeklichten (2x): afstand bedienbaar, geplaatst op het stuurhuisdak en op het voorschip.
Signaalhoorn, 1-tonig.
Blauw bord, elektrisch bedienbaar.
Cummins motoralarmeringspaneel.
Zichtspiegels.
Dimojet boegschroefbedieningspaneel met indicator.
Pioneer autoradio.
Midland 27 MC.
|
Woning voor | Woonkeuken, voorzien van eenvoudig keukenblok met aanrecht, spoelbak, 2-pits kookplaat en koel-/vrieskast.
Toilet met zeil op de vloer en houten, geschilderde wanden.
Slaapkamer met een 2-persoonsbed (twijfelaar) en vaste kasten.
Berging aan bb-zijde met bureaublad en lichtkoepel.
|
Woning achter | Open keuken, voorzien van een L-vormig keukenblok met aanrecht, spoelbak, Constructa 4-pits kookplaat, Etna afzuigkap, Siemens vaatwasser en koelkast met vriesvak (2016).
Woonkamer, 2 slaapkamers (elk voorzien van een 2-persoonsbed en vaste kasten), berging (om te bouwen tot slaapkamer) met een Exquisit koel- en vrieskast, betegelde badkamer, voorzien van douche, toilet, Whirlpool wasmachine en -droger.
|