Skip to content

Silte

image_pdf

Silte

home / Aanbod / Silte

Algemeen
Scheepscategorie Motorbeunschip
Naam Silte
ENI nr 02104010
Vraagprijs Op aanvraag
Bouwjaar 1965
Scheepswerf T. van Duijvendijk's Scheepswerf N.V., Lekkerkerk
Afbouwwerf T. van Duijvendijk's Scheepswerf N.V., Lekkerkerk
Afmetingen
Lengte73,80 meter
Breedte 7,79 meter
Diepgang leeg: 0,79; geladen: 2,81 meter
Holte 2,94 meter
Hoogte den 0,62 meter
Kruiphoogte met ballast 4,20 meter
Kruiphoogte zonder ballast 6,20 meter
Laadvermogen
Max tonnage 1.052,086 ton
Tonnage (2.80m) 1.046,706 ton
Tonnage (2.50m) 886,058 ton
Beuninhoud 585 m3
Ruim / Beun
Beunlengte(-s) kapopening: 39,72; beunvloer: 38,48 meter
Breedte tussen den 5,29 meter
Breedte op laadvloer 4,01 meter
Beunen (schuin of recht) schuin
Buikdenning staal, 8 mm., geheel verdubbeld.
Spuipoorten 4, aan de voor- en achterzijde in de denneboom met rvs deksel.
Ruimgoten 2, met 4 drainagepijpen.
Aantal beunen 1
Machinerieën
Hoofdmotor Volvo Penta, D16C-DMH, 441 kW/650 pk., bj. 2019, CCR II
Hoofdmotor uren 2024-06: 10.795 uren
Keerkoppeling Masson MMW2900, oliedrukkoppeling, bj. 2019
Boegschroef Kalkman, 360° hydraulisch draaibaar stuurrooster, bj. 1990
Boegschroefmotor DAF DK 1160, 191 kW/260 pk., in 2023 volledig gereviseerd.
Boegschroefmotor uren 2024-06: 850 uren
Generatoren

v.s.: Stamford
Iveco, bj. 2002, 40 kVA;
Perkins, bj. 2007, 20 kVA, in geluiddempende omkasting;
a.s.:
Yanmar, Stage V, 25 kVA (2x).

Generatoren uren

2024-06;
Yanmar (a.s.): 6.565
Yanmar (v.s.): 8.844
Iveco (v.s.): 4.250

Stuurwerk hydraulisch, Van der Velden, met pomp op koppeling, 380 V hulppomp en 24 V noodpomp.
Roeren 2 dubbelplaats balansroeren.
Pompen Vacuüm-, 2x ballast-, 2x lens-/dekwaspomp en 2x kattekop.
Ankerlieren Machinefabr. Krimpen: enkel- (a.s.) en dubbelsch. (v.s.) oliebadlier met 1 (a.s.)/2 (v.s.) verhaalkop(pen), 380 V. elektrom., 1 pool- (v.s.), 1 klip-anker (v.s. en a.s.) en 1 (a.s.)/2 (v.s.) kortschalmketting(en).
Autokraan Bb. a.s.: Jooren, 12 m., handm. uitschuifb. tot 16 m., hydraulisch toppend en zwenkend, elektr. hijsend, 1.500 kg., bj. 2001, v.v. radiografische afstandbediening en kraanboek.
Schroef 4-blads, brons, 1.420 mm.
Accommodatie
Stuurhuis EBR: vaste, stalen, betimmerde onderbouw met hydraulisch overzakbare aluminium bovenbouw en dubbelglas ramen.
Nautische installatie

AIS: Alphatron/R4-204;
Auto pilot met bocht- en roerstandaanwijzer (in stuurwerkdisplay): Alphatron/Titan 500;
brandstofverbruiksmeter in hoofdmotordisplay;
DGPS met Tresco-kaartsysteem en trackpiloot: ComNav/G2;
echolood: Radio Holland;
elektrisch bedienbare schijnwerper op voorzijde stuurhut op hart schip;
Heftronic: clinometer (met balk op vensterbank) en spreekinstallatie;
marifoons: 3x Sailor
radar: Swiss/JFS364C;
tachograaf.

Woning voor

gedeeltelijk ingezonken stalen roefbak met entree in achterwand roef op hart schip:
hal, keuken, woonkamer, (lege) badkamer (leidingen gedemonteerd) en trap naar vooronder (in gebruik als bergruimte).

Woning achter

gedeeltelijk ingezonken stalen roefbak met entree aan s.b.:
hal met trapopgang naar stuurhut, keuken met inbouwapparatuur, woonkamer, 3 slaapkamers, badkamer met bad, douche, toilet en wastafel.

Tanks
Brandstof a.s.: 2x 6.750 l., dagtank: 200 l., v.s.: 1.000 l.
Drinkwater a.s.: 2x 2.000 l. v.v. boiler, drukpomp en UV-filterinstallatie; v.s.: 2.000 l. v.v. boiler en hydrofoor.
Smeerolie a.s.: 450 l.
Overig
Bijzonderheden

CvO geldig tot 14-12-2028;
Meetbrief geldig tot 15-02-2026;
Stuurwerk geldig tot 19-09-2025.

Recente vernieuwingen

2023:
echolood display;
schroef;
elektromotor blauw bord;
gereviseerde boegschroefmotor;
rvs deuren en luiken a.s.;
PLC-systeem i.c.m. voormast;
voormast met camera, lampen en clinometer;
2022:
dekwasaansluitingen;
dekwaspomp v.s.;
dynamo hoofdmotor;
rvs touwpotjes;
lichtaccu’s;
combilader v.s.
acculader startaccu’s a.s.
startaccu’s boegschroef;
ketting bb roer;
accu Iveco;
screens stuurhut;
vlakkoeler boegschroef.


Kunnen wij u van dienst zijn?

Wij zijn u graag van dienst bij de aan- en/of verkoop van uw schip en/of ponton. Hierbij verzorgen wij voor u het gehele traject.