Skip to content

Tancar

image_pdf

Tancar

home / Aanbod / Tancar

Algemeen
Scheepscategorie Motorbeunschip
Naam Tancar
ENI nr 02006909
Vraagprijs Op aanvraag
Bouwjaar a.s.: 1924; v.s.: 1978; m.s.: 2000
Scheepswerf Chantier Normandie, Grand Quevilly (F)/Grave/Kozle (P)
Afbouwwerf m.s.: Van Duijvendijk
Afmetingen
Lengte78,44 meter
Breedte 8,40/8,37 meter
Diepgang geladen: 3,10; ledig: 0,66 meter
Holte 3,20 meter
Hoogte den 1 meter
Kruiphoogte met ballast 5,00; geheel beladen: 4,20 meter
Kruiphoogte zonder ballast 6,25 meter
Laadvermogen
Max tonnage 1.465,416 ton
Tonnage (2.20m) 911,553 ton
Ruiminhoud m3 788,926 m3
Beuninhoud 704,984 m3
Ruim / Beun
Beunlengte(-s) 49,98 meter
Breedte tussen den 4,20 meter
Breedte op laadvloer 4,20 meter
Beunen (schuin of recht) recht
Buikdenning staal, 12 mm.
Spuipoorten 2x 6; 40 cm. onder de beunrand
Ruimgoten 2 drainagebuizen
Aantal beunen 1
Machinerieën
Hoofdmotor Scania, D13-13 07, 6-cil. watergekoeld, 500 pk, 368 kW, 1.800 rpm, bj. 2019
Keerkoppeling Twin Disc, MG 518, hydraulisch
Boegschroef Fabr. Verhaar Omega, 360° hydraulisch draaibare stuurtrommel en een horizontale 3-blads schroef, diam. 800 mm.
Boegschroefmotor Scania DI 12 59 M, 350 pk., 257 kW., 1.800 rpm, bj. 2012, revisie 2021
Generatoren

Yanmar, 40 kVA;
Perkins, 27,5 kVA;
Yanmar, 20 kVA.

Stuurwerk Ottenhof, hydraulisch, aangepast in 2021 door Machinefabriek Hasselt
Roeren 2 dubbelplaats balansroeren, fabr. Scheepswerf Brouwer, 2002
Pompen in pomp- en vmk: drainage-/dekwas-/ontziltingspomp: 2x 3" centrifugaalpomp, fabr. Gorman Rupp, cap. 200 m³/h, aangedreven door een 380 V elektromotor.
Ankerlieren Van Lier; v.s.: dubbelschijfs oliebadlier, met 2 verhaalkoppen aangedreven door een 380 V elektromotor, v.v. ankerkettingen, diam. 30 mm. met D'Hone ankers van elk 900 kg.; a.s.: enkelschijfs oliebadlier (hand), v.v. ankerketting, diam. 18 mm. met klipanker van 350 kg. aan sb-zijde.
Autokraan Van Wijk (1991), 9 m., 1.500 kg., hydraulisch zwenkend en toppend met 380 V elektrische hijslier en halogeenverlichting.
Spudpaal IJsseltechniek, voor en achter, telescopisch, nov. 2019, 8 m., v.v. hydraulisch aangedreven draadlier en camera's op de lieren met een monitor in het stuurhuis.
Schroef 4-blads, CuNiAl, diam. 1.350 mm.
Accommodatie
Stuurhuis Vaste, stalen onderbak met zijbordessen en vooromloop, v.v. een vaste, houten bovenbouw met dubbelglas Rafa ramen in alu-profiel, houten lessenaar, handbediende zonwering, bank aan sb-achterzijde, open klapbaar frontraam en een ruitenwisser.
Nautische installatie

Achteruitkijkspiegel;
AIS:
True Heading;
automatische piloot:
Alphatron (2007), Basic Triple met ingebouwde roerstand- en bochtaanwijzer met afstandsbediening, Basic Remote;
blauw bord:
elektrisch bedienbaar;
boegschroefbedieningspaneel;
DGPS 1:
Periscal kaartnavigatie;
DGPS 2:
Furuno, GPS/Waas GP-32;
marifoon, 3x:
Sailor, RT 2048;
radar:
Radio Holland, RHRS-2005 RC TFT (2008) met een scanner geplaatst op een handklapbare aluminium radarmast (Beerens), geplaatst aan de achterzijde van het stuurhuis;
Sandfirden hoofdmotoralarmeringspaneel, Inteli Vision 5;
scheepsbel;
spreekinstallatie:
Monacor;
tachograaf:
Nufatron, Nautic Tachograph;
zoeklichten, 2x:
afstand bedienbaar, geplaatst op de navigatieverlichtingsbeugel op het roefdek.

Woning voor

Woon-/slaapkamer, v.v. 1-persoonsbed, douchecabine, kasten en toilet.

Woning achter

Woonkamer met airco, open keuken, badkamer (wastafel, douche en toilet) en 3 slaapkamers.

Tanks
Brandstof 11.000 l.
Drinkwater 4.000 l.
Smeerolie 400 l.
Overig
Bijzonderheden

Communautair Binnenvaartcertificaat voor Binnenschepen geldig tot 23-12-2028.
De hoofdmotor, 2 generatormotoren en de boegschroefmotor zijn in CCR-2-uitvoering.


Kunnen wij u van dienst zijn?

Wij zijn u graag van dienst bij de aan- en/of verkoop van uw schip en/of ponton. Hierbij verzorgen wij voor u het gehele traject.